Verleiding

 

Websitebezoekers scannen snel een tekst. Ze zoeken gericht informatie. Wanneer ze dat vinden, verleidt tekst en beeld de lezer om nog iets langer te blijven. Uitnodigend om verder te kijken. De kracht tussen woord en beeld in optima forma. Surfers komen op willekeurige pagina’s binnen. Zo zijn alle pagina’s eigenlijk homepages. Telkens opnieuw aantrekkelijk en gericht op de vraag: wat wil jouw website geven aan je lezer? En wat wil jouw bezoeker van jouw website?

 

Vraag je af:

  • Wat is je bedrijfscultuur.

  • Wat is je ideale klant? Iemand die wil betalen voor wat je aanbiedt. Die persoon kun letterlijk en zo specifiek mogelijk voor je zien. Is het een man of vrouw? Wat is de leeftijd, de gezinssituatie, wat voor soort hobby’s heeft je klant, gaat hij/zij op vakanties?

  • Foto’s moeten daarbij passen! 

  • Zorg voor verleidingskracht in de tekst. Daarmee speel je in op het onbewuste brein.

Benieuwd naar webteksten van Schrijfzaken? Lees deze website of surf naar...

De wilde wereld van het web

 

Voor een website gelden andere regels. Je wilt gevonden worden. Je wilt gelezen worden. Je wilt dat mensen langer op je website blijven. Je wilt actie van je lezer. Daarvoor is helder taalgebruik nodig. Korte zinnen. Duidelijke woorden.

gallery/eindredactie3
gallery/p1030723
gallery/p1030712
gallery/p1030706
gallery/p1030661

Populair

gallery/linkedin oranje
gallery/facebook oranje
gallery/monnlp-twinkelingboek